PRÁCTICA 4. ACTIVIDADES DE APRENDIZAJE COLABORATIVO.

  • Descripció bàsica de l’activitat:

En aquesta practica parlaré sobre una activitat que he fet cada any durant l’escolarització. Aquesta activitat em porta molt bons records i moltes sensacions alhora.

És una activitat que és molt comú a les escoles, la qual es realitza en un dia especial, que és el dia de la ” castanyada ” a Catalunya. La majoria d escoles dediquen aquest dia a fer balls amb cançons populars i a menjar castanyes i panellets, com és en el meu cas.

Com he dit, aquesta activitat l’he fet cada any, però vull centrar-me en un especialment ja que és del que millor record tinc.

Aquesta activitat la vaig realitzar a 3er de primària, consistia a fer un ball ambientat en alguna pel·lícula de Disney. La professora durant la setmana anterior ens va posar 3 pel·lícules de Disney, entre les quals hi havia la Sireneta, que finalment va ser l’elegida.

Cadascun dels alumnes havia de ser un personatge: un cranc, l’aigua, la Sireneta, etc. Com sol passar en aquests casos, totes les nenes discutíem per ser el personatge de la Sireneta, llavors, la professora ens va reunir a totes i vam fer un joc a la pissarra, la guanyadora seria la triada, això va ajudar a saber guanyar i perdre, i ha respectar-nos entre nosaltres.

Un cop, elegits els personatges de cada alumne, vam haver de dissenyar-nostre vestuari i per finalitzar, practicar durant dies el ball que faríem al Festival.

 

Objectius:

– Aconseguir una bona entesa de grup.

– Augmentar la confiança entre els alumnes.

– Ensenyar a escoltar de forma activa, comprensiva i empàtica.

– Fomentar la participació i cooperació entre els membres del grup.

– Desenvolupar capacitats de creativitat, intercanvi, responsabilitat.

– Ajudar en el procés de socialització.

– Desenvolupar el sentiment d’un mateix.

Resultat final: 

El resultat final va estar la realització del ball de la Sireneta vestits amb el nostre propi vestuari, davant de les famílies, amics, veïns, i companys.

Agrupacions:

Els grups estaven formats per la classe de 3er A (la meva) junta amb la classe de 3er B.

Dins de cada classe es van formar grups de 6 membres, dividits segons els personatges. És a dir, un grup era l’aigua, un altre grup eren els peixos, etc.

  • Procés col.laboratiu 

Primerament, en cadascuna de les dues classes, els alumnes van decidir quin personatge volien ser, formant així grups de 4 o 6 persones. El problema que hi va haver va ser elegir al personatge de la Sireneta ja que només ho podia ser un alumne, cap nen ho volia ser, per tant, la tutora ens va reunir a les noies i vam fer el joc del ‘’penjat’’ a la pissarra.

En segon lloc, per grups de personatges, ens vam ajuntar per dibuixar i fer-nos el nostre vestit. Jo, era l’estrella de mar, el meu grup va dibuixar una estrella molt gran, després la vam calcar i la vam retallar. Un cop acabada l’estrella, la professora de música ens va donar una peça de roba, ens va dir que nomes havíem de retallar les mànigues i col·locar la estrella al centre del vestit, i es així com ho vam fer.

Un cop acabats els vestits, la professora de música ens va organitzar un ball amb la cançó de la pel·lícula, ens vam reunir varies hores durant la setmana abans del Festival per practicar-ho. El ball el practicàvem al pati de l’escola ja que era el lloc on faríem el definitiu.

Aspectes a senyalar

 Aquesta activitat em va portar en molts moments bones emocions, a l’hora de decidir quin faria el personatge d ela Sireneta, a l’hora de fer els vestits i a l’hora d’assajar. Tot i així, van haver-hi moments amb molta pressió, ja que la professora no ho tenia fàcil per organitzar un ball amb 27 alumnes.

Va haver-hi molta ajuda mútua entre nosaltres, ens vam ajudar a fer-nos el vestit, si algun company no entenia un pas intentàvem explicar-li, etc.

El dia del festival estava molt nerviosa però a la vegada contenta ja que aquella activitat em transmetia molt bones sensacions.

Durant el ball ens ho vam passar d’allò més bé, aquella activitat ens va ajudar a tenir molt bona relació entre els professors i alumnes. Els conflictes entre els companys van desaparèixer.

  • Paper del professor

La professora que dirigia el festival , com cada any,  era la de música. Es mereixia un gran mèrit ja que no nomes tenia el nostre grup, sinó que tenia als demes cursos i, penso que organitzar en una setmana un esdeveniment així amb tot tipus d’alumnes es força difícil. Es per això, que de vegades es mostrava una mica més seria i ens posava pressió.

La tutora ens va explicar el procés de l’activitat, que faríem i com. Primer va explicar com realitzar el dibuix o com el podríem fer, després com enganxar-ho a la peça de roba i com tallar les mànigues del vestit.

Per part de la professora de musica, ens va ensenyar cadascun dels passos que havíem de fer de manera coordinada, ens va fer treballar l’expressió corporal i els deferents moviments.

La tutora ens va ajudar a elegir qui representaria el paper de la Sireneta, ens va ajudar a fer el dibuix i a realitzar el nostre vestuari. Estava en tot moment pendent dels diferents grups.

En el cas de la professora de música, encara va estar més damunt nostre, ajudant-nos en cada moment a fer bé el ball i els diferents passos.

Avaluació:

Un percentatge de la matèria de música anava destinat a aquesta activitat, el resultat va estar magnífic, i la professora orgullosa del nostre treball en equip. Per tant, les notes van estar força bé.

 

Anuncios

2 thoughts on “PRÁCTICA 4. ACTIVIDADES DE APRENDIZAJE COLABORATIVO.

  1. Es un activitat força adequada, divertida i molt efectiva per treballar amb la classe, l’únic que no m’agrada des del meu punt de vista es el gran volum d’alumnes per a fer-la. També destacar que el treball de les disfresses treballant conjuntament i per anar tots iguals està força bé i es el que més m’agrada.

    Me gusta

  2. El que podem destacar és que el treball en grup estava liderat per la professora la qual impartia igualtat. En el moment d’escollir el personatge de la Sirenita suposo que vau sentir certa competitivitat i malauradament no tothom accepta igual les derrotes. Com va afectar les altres nenes el fet de no poder representar aquest paper?

    Me gusta

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s